Barion Pixel

✅ 15.000 forint feletti vásárlása mellé 1kg Jó Éjt Fürdősót küldünk ajándékba, 25.000 forint felett pedig egy 300 mg-os CBD Krémet is. Részletekért kattintson ide.

Kelkáposztát fejfájásra?

Az egyik oka annak, hogy egyes emberek mindig krónikus fejfájástól vagy migréntől szenvednek, a leveles zöldségek hiánya lehet az étrendjükben. A táplálékkutatók szerint az egyik módja annak, hogy megelőzzük a fenti tüneteket, ha sok kelképosztát és kelbimbót eszünk, mivel sok magnéziumot tartalmaznak, mely fontos szerepet játszik a fejfájás megelőzésében.

Ráadásul rengeteg vitamint és ásványi anyagot is tartalmaznak, melyek elengedhetetlenek az emberi szervezet számára.

VITAMIN FORRÁS

Rene Tabaro, a Faial Kórház táplálkozási szakembere szerint a kelkáposztát be kellene építenünk az étrendünkbe, mivel alacsony a kalória- és zsírtartalma, magas a rosttartalma, így az egészséges táplálkozás nélkülözhetetlen része. Azt javasolja például, hogy válasszuk a friss, sötétzöld színű példányokat, magas víz- és rosttartalmuk miatt.

Számos vitamin található benne és a betegségek megelőzésében is segít. „B és C vitamint tartalmaz, mely vitaminok elengedhetetlenek az energia felszabadulásához. Rengeteg K-vitamin is található benne, amely elengedhetetlen a sérülések gyógyulásához és a vérrögök képződését is megelőzi. „- shutterstock_74006494mondja.

Ezen felül Tabaro azt állítja, hogy a K-vitamin elősegítisegíti a csontok egészségét, csökkenti a csonttörések kockázatát. A fogak jó állapotához is hozzájárul. „A K-vitamin szükséges továbbá a megfelelő hormon- és izomműködéshez, a sejtek közötti kommunkációhoz, a véredények összehúzódásához, valamint a jól működő idegi folyamatokhoz” – tette hozzá.

Louise Uwimbabazi, a remerai Glein Klinika táplálkozási szakembere szerint rosttartalma segít a székrekedés megelőzésében. És mint más zöld leveles zöldségek, a kelkáposzta is tartalmaz kalciumot, mely szintén nagyon fontos ásványi anyag az emberi szervezet számára.

Uwimbabazi azt mondja, hogy a kelkáposzta tartalmaz még folsavat, magnéziumot és vasat is. Utóbbi elengedhetetlen a jó egészséghez, mivel segít a hemoglobin termelődésében, valamint oxigént szállít a test különböző részeibe.

shutterstock_524033245A magnézium, így a kelkáposzta is segít csökkenteni a szívroham és a stroke kockázatát, valamint mérsékli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is.

A BETEGSÉGEK MEGELŐZÉSE

Erick Musengimana, a kimisagarai (Kigali) CORISHUM Egészségügyi Központ táplálkozási szakembere azt állítja, hogy a K-vitamin fogyasztása segíthet a különböző rákos megbetegedések megelőzésében. Szükséges továbbá a testben zajló folyamatok széles skálájához, beleértve a csontok egészségét és a véralvadást is. Továbbá azt állítja, hogy ezen vitamin segíthet az Alzheimer-kórban szenvedőknek is.

„A kelkáposzta antioxidánsokban, például karotinoidokban és flavonoidokban is bővelkedik, amelyek segítenek a különböző rákos megbetegedések megelőzésében. Gazdag omega-3 zsírsavakban is, melyek segítségünkre vannak az ízületi gyulladás, az asztma és az autoimmun betegségek elleni küzdelemben. „- mondja.

Hozzáteszi, hogy a C-vitamin jelenléte nagyon hasznos az immunrendszer számára, mivel felel a megfelelő anyagcseréért és a szervezet vízellátásáért is.

HOGYAN KÉSZÍTSÜK EL, HOGY A LEGTÖBB TÁPANYAG MARADJON BENNE?

Tabaro szerint a kelkáposztát sokféleképpen lehet elkészíteni, hozzátéve, hogy nem szabad túlfőzni.

„Mint más zöldségeknél, a kelkáposztánál is befolyásolja az elkészítés módja, hogy mennyi tápanyag marad benne. Minél kevesebb ideig főzzük, annál több tápanyag marad„- mondja.

Azt tanácsolja, hogy kerüljük a túlfőzést, illetve az újramelegítést, szerinte a párolás jobb megoldás a forralásnál. Sütéskor használjunk kevés olajat, hogy ne tocsogjon ételünk olajban. Ha mégis a forralásnál döntünk, azt tanácsolja, hogy használjuk fel a főzőlevet is.

shutterstock_554839540Egyes tanulmányok azt mutatják, hogy a kelkáposzta párolása növeli koleszterincsökkentő képességét, illetve a klorofillt sem károsítja, amelyről kimutatták, hogy antioxidáns hatású. Emellett megjegyzi, hogy a párolás egy olyan főzési módszer, amely minimális károkat okoz a komplex növényi szerkezetben, így azok ízét is megőrzi, megkönnyíti az emésztést és megőrzi a legtöbb tápanyagot.

„Hozzá lehet adni egy kis hagymát, fokhagymát vagy más fűszereket ízléstől függően, pároljuk öt percig, és kínáljuk köretként. De salátákban akár nyersen is fogyaszthatjuk „- mondja.

Hasznos volt a cikk?

Iratkozzon fel hírlevelünkre és olvasson hasonló tartalmakat




Tudja meg, hogy Ön magnéziumhiányos-e!

Magnéziumhiány kalkulátorunkat használva néhány kérdés megválaszolásával kiderítheti, hogy Önnek szüksége van-e extra magnéziumpótlásra.

Töltse le ingyenes könyveinket!

Ha szeretne még többet tudni a magnézium élettani hatásairól, akkor töltse le 3 elektronikus formátumú könyvünket és ismerje meg a részleteket!

Tudja, hogyan védheti jobban egészségét?

Kevéssé ismert tények a magnéziumról amelyek befolyásolják az Ön egészségét!

3 letölthető könyvbe foglalva, 990 Ft értékű kuponnal.





Kérdése van? Segítségre van szüksége?

Keresse kollégáinkat a +36 1 445 0532 telefonszámon, vagy az info@osimagnesium.hu email címen