Barion Pixel

✅ 15.000 forint feletti vásárlása mellé 1kg Jó Éjt Fürdősót küldünk ajándékba, 25.000 forint felett pedig egy 300 mg-os CBD Krémet is. Részletekért kattintson ide.

Magnéziumhiány időskorban – sokkal nagyobb kockázat?

Az egészséges táplálkozás időskorban még fontosabb
Az egészséges táplálkozás időskorban még fontosabb

Az idősebb korosztály sajnos a fiatalokhoz képest sokkal jobban ki van téve a magnéziumhiány veszélyeinek. Az okok a következők:

Folyamatosan csökken az étkezéssel bevitt napi magnézium mennyiség.

Az idősek alapvetően kevesebb magnéziumot visznek be a szervezetükbe természetes módon a napi étkezésük során, hiszen a szervezet  energiaigénye is kevesebb. Így a bevitt táplálék mennyisége a vitaminok és ásványi anyagok mennyiségével arányosan csökken. Ezért fontos, hogy az idősek még jobban odafigyeljenek a magnéziumpótlásra, nemcsak a megfelelő táplálkozással, hanem más módokon is.

magnéziumtartalmú ételek
Ezeket együk magnéziumhiány ellen

A D-vitamin hiánya kihat a megnézium felszívódásra

A tabletta fomájában bevitt magnézium java részt a vékonybélből kellene, hogy felszívódjon. A felszívódáshoz viszont elengedhetetlen a D-vitamin. Az idősek között sokkal elterjedtebb a D-vitamin hiánya, aminek a fő oka, hogy a vese nem alakítja át hatékonyan a D-vitamint – ez kihatással van a magnézium felszívódásra is. A sors iróniája, hogy a D-vitamin termeléshez viszont magnézium szükséges, így ez a klasszikus 22-es csapdája. Az alacsony D-vitamin szint miatt kevesebb magnézium tud felszívódni a beleinken keresztül, ami miatt a szervezet kevesebb D-vitamin termelésére képes.

Ennek az ördögi körforgásnak a megelőzése érdekében kulcsfontosságú a megfelelő magnézium bevitel mellett a D-vitamin pótlása természetes módon vagy táplálékkiegészítők segítségével. Azt azonban tudni kell, hogy ahogy idősödünk, egyre több emésztési betegség csökkenti a D-vitamin természetes módon történő felszívódását. Ilyen pl. a Chron betegség, a cisztás fibrózis, illetve a lisztérzékenység.

A gyógyszerek csökkentik a szervezet a magnéziumszintjétshutterstock_605861291

Minden, ami a szervezet magnéziumszintjét csökkenti, negatív hatással van ránk. Számos patikai gyógyszer veszélyes mértékben kimerítheti a szervezet magnéziumkészleteit, és a sebészeti beavatkozások esetén is sokkal biztonságosabb már a műtétet megelőzően beállítani, megnövelni a beteg szervezetében a magnéziumszintet. “A széles körben fogyasztott, receptre kapható orvosságok túlnyomó többségének mellékhatásaként a vitaminok és alapvető sejttápláló anyagok fokozatosan kiürülnek a szervezetből”, mondja Dr. Matthias Rath.

A következő gyógyszerek csökkentik a szervezet magnéziumszintjét:

  • Savlekötők
  • Sav-blokkolók
  • H2 receptor blokkolók
  • Antibiotikumok
  • Görcsoldók
  • Kelátképző anyagok
  • Vérnyomáscsökkentők
  • Kortikoszteroidok
  • Koleszterin csökkentők
  • Hormonpótló szerek
  • Immunszupressziv szerek
  • Mellrák gyógyszerek (Evistea, Nolvadex, Fareston)
  • Nem szteorid tartalmú aromatáz inhibitorok (Mellrák esetén)
  • Csontritkulásra felírt gyógyszerek (pl Anastrozole (Arimidex)
  • Beta-receptor blokkolók (asztma kezelésére)
  • Kortikoszteroidok (CS) (asztma kezelésére)
  • Teofillin (asztma kezelésére)
  • Diuretikumok (vízelhajtók)
  • Thiazide
  • Foszfátok (kóla-italokban)
  • Nikotin
  • Inzulin

Összegzés:

Idősebb korban a természetes módon alacsonyabb magnéziumbevitel rosszabb magnézium felszívódással párosulhat. A negatív folyamatokat fokozza az időseknél általában rendszeres gyógyszerszedés, ami tovább csökkenti a magnéziumszintet.

Mindezek a tényezők azt eredményezik, hogy az idősek sokkal jobban ki vannak téve a magnéziumhiány, és az ebből eredő stresszbetegségek, izomgörcsök, vagy inszomnia kockázatának.

Sajnálatos módon a szájon át szedhető magnézium készítmények csak részben jelenthetnek megoldást a fent leírtak miatt.

Ezért az egyik legjobb megoldás az lehet, ha a szervezet magnézium igényének a kielégítését bőrön keresztül felszívódó magnézium készítményekkel pótolják.

Forrás:

http://www.jigsawhealth.com/blog/drug-muggers-suzy-cohen-magnesium

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1591145

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17100159

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2603585

http://www.webmd.com/diet/guide/vitamin-d-deficiency#1

Hasznos volt a cikk?

Iratkozzon fel hírlevelünkre és olvasson hasonló tartalmakat




Tudja meg, hogy Ön magnéziumhiányos-e!

Magnéziumhiány kalkulátorunkat használva néhány kérdés megválaszolásával kiderítheti, hogy Önnek szüksége van-e extra magnéziumpótlásra.

Töltse le ingyenes könyveinket!

Ha szeretne még többet tudni a magnézium élettani hatásairól, akkor töltse le 3 elektronikus formátumú könyvünket és ismerje meg a részleteket!

Tudja, hogyan védheti jobban egészségét?

Kevéssé ismert tények a magnéziumról amelyek befolyásolják az Ön egészségét!

3 letölthető könyvbe foglalva, 990 Ft értékű kuponnal.





15% kedvezmény a következő vásárlásához!

Tegyen termékeket a kosarába, majd a kosár oldal alján írja be az OSIM92 kuponkódot és mi 15% kedvezményt adunk a teljes árú termékekre!

Kérdése van? Segítségre van szüksége?

Keresse kollégáinkat a +36 1 445 0532 telefonszámon, vagy az info@osimagnesium.hu email címen